ROZDRABNIANIE INACZEJ RUMINACJA



ROZDRABNIANIE INACZEJ RUMINACJA


rozdrabnianie problemu, ruminacja

Założę się, że nie ma osoby, która chociażby raz w życiu nie rozdrabniałaby problemu na części pierwsze. 

Głęboka analiza problemu przeważnie pomaga nam spojrzeć z szerszej perspektywy.  I to jest super!!! Jednak gdy nasza analiza trwa w nieskończone to wbrew pozorom szkodzimy sobie sami.
Kiedyś od Mądrego Małżona usłyszałam, że moim generalnym problemem jest to,  że rozdrabniam na części pierwsze problem. Po czym nie widzę głównego „Trzonu” tylko tracę energię i czas na małe elementy. 

No i jak zwykle Małżon miał rację...kurcze.
Faktycznie, każdy problem rozkładam, dosłownie KAŻDY. Wyciągnę odpowiednie wnioski i…analizuję dalej… Po co? 

Przecież do niczego dobrego mnie to już nie doprowadzi. Niejednokrotnie doprowadziłam siebie do smutku – właśnie przez nadmierną analizę. Po drodze zgubiłam główny wątek, który do tego stanu mnie doprowadził. Potem tylko zamartwiałam się i dołowałam.

Żadnych zysków, tylko straty.
To tak jak budowanie z klocków lego. Gdy rozłożymy budowlę na części pierwsze to w stosie klocków mamy problem by odnaleźć te właściwe. Po drodze gubimy pewne elementy, nie dostrzegamy całości. 

Zauważyłam jednak, że są pewne dni / chwile gdy mniej rozdrabniam. Gdy nie mam czasu albo po prostu moja uwaga jest skupiona na czymś zupełnie innym.

Przeważnie jest to gdy:
-czytam książkę
-gram w siatkówkę z zespołem
-rozmawiam z kimś
-robię jakieś czynności przy obecności innej osoby
-słucham głośno muzyki, która miło mi się kojarzy
-siedzę na facebooku
-rysuję

Dlaczego o tym piszę?
Bo pewnie wiele osób ma tak jak ja TYLKO nie zdaje sobie z tego sprawy. Nie nakłaniam was do rezygnowania z myślenia – myślenie zawsze jest w cenie!!!
Jednak czasem w prosty sposób jesteśmy w stanie sobie sami pomóc. Walka z rozdrabnianiem problemu jest niewątpliwie jedną z metod.

P.S.
Na ogół wszystkie najważniejsze wnioski jesteśmy w stanie wyciągnąć (z danej sytuacji) w ciągu 15 min. Jeżeli analizujesz dalej to tylko sobie szkodzisz.
 


Zaburzenia odżywiania są wyleczalne.
CHCESZ WYJŚĆ Z CHOROBY ALE NIE WIESZ JAK?


OD NAS OTRZYMASZ PROFESJONALNY ED MENTORING ORAZ KONSULTACJE DIETETYCZNE.

NAPISZ DO NAS: efyra.diety@gmail.com

ZADZWOŃ:  +48 510 084 377

Z SUKCESAMI POMAGAMY WYJŚĆ Z BULIMII I ANOREKSJI.
 Prowadzimy również porady przez Internet (SKYPE). 


 WAŻNE: Porady i konsultacje prowadzi u nas osoba, która wyleczyła się z bulimii. Teraz pomaga innym chorym bazując na własnym doświadczeniu. Konsultacje dietetyczne w cenie.

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

BŁĘDY POZNAWCZE - ZNIEKSZTAŁCENIA MYŚLENIA

WSTYDZĘ SIĘ POPROSIĆ O POMOC – CZYLI ZOSIA SAMOSIA.

JAK ZAPLANOWAĆ SOBIE REALNE CELE?