JAK ZAPLANOWAĆ SOBIE REALNE CELE?

JAK ZAPLANOWAĆ SOBIE REALNE CELE?






Dzieeeeń Dobry Słoneczko <3
Dzisiaj jest poniedziałek, ten PONIEDZIAŁEK. Ten w którym, zaczniesz zmieniać SWOJE życie. Nie czekaj aż coś samo się wydarzy i zmieni twój los. Na 100 % nic samo się nie dzieje, zawsze jest PRZYCZYNA i SKUTEK.
Wiem, że wiele razy sobie obiecywałaś zmianę życia i nic z tego nie wyszło. Czy to oznacza, że masz się poddać?!
Oczywiście, że nie! Jaką będziesz miała korzyść z tego, że się poddasz?
Jakie będziesz miała korzyści z tego, że nadal walczysz?
OGROMNE!
Kochana, tacy ludzie jak Ewa Chodakowska, Bill Gates, Warren Buffet, Maria Currie-Skłodowska, Thomas Alva Edison osiągnęli sukces dzięki uporowi i konsekwencji w swoich działaniach.
Myślisz, że nie mieli ochoty się poddać?
Oczywiście, że mieli ale tego nie zrobili. Za każdym razem gdy ponieśli porażkę to wstawali silniejsi.
Jeżeli mówisz, że:
Oni mieli lepsze czasy
Ty taka nie jesteś
Tobie się na pewno nie uda
TO POKAŻ FAKTY, KTÓRE TO POTWIERDZĄ (przekonanie, nie jest faktem :) ).
Jesteś tak samo zdolna jak oni ♥♥♥♥
Też zaczynałam w tym miejscu, w którym Ty teraz jesteś. Bez wizji na lepsze jutro...ale w pewnym momencie miałam tego dość.
Męczyły mnie stany depresyjne, obsesja na punkcie jedzenia, brak kontroli nad życiem.
Postanowiłam za wszelką cenę to zmienić.
Wiele razy upadałam,poniosłam nie jedną porażkę ale wstawałam za każdym razem!!!.
Czasem zajmowało mi to dłużej, czasem krócej.
Zobacz małe dziecko jak uczy się chodzić to przewraca się setki razy. Czy dziecko po 3 próbie siada i mówi:
" Nieeee...to nie dla mnie. Dorośli potrafią chodzić. Ja się nigdy nie nauczę bo do tej pory tego nie ogarnęłam. Do końca życia będę raczkować..."
ZDECYDOWANIE DZIECKO TAK NIE MÓWI. Z uporem przewraca się i wstaje. I tak w kółko aż nauczy się chodzić.
Mówisz, że nie masz takiego uporu?
NIE?!
A potrafisz chodzić?
:) no właśnie. Też kiedyś byłaś tym dzieckiem, więc masz ten upór i determinację.
To co jesteś ze mną?
Mam 1 zadanie dla Ciebie - MOJE CELE.
Wiele z nas zakłada sobie za cel: od jutra nie będę wymiotowała, jutro zacznę normalnie jeść. Wyleczę się z anoreksji/bulimii . Te cele są świetne ale bardzo mało konkretne. Nie odpowiadają na pytania:
Jak zamierzam osiągnąć ten cel?
Ile to zajmie?
Czy jest to dla mnie istotne?
Czy jest to mierzalne?
Kiedy poznam, że osiągnęłam cel?
Proponuję Tobie coś znacznie lepszego pewien plan do dokładnego rozpisywania celu. Podstawowe zasady:
1. Miej dokładny plan realizacji celu i go koniecznie zapisz
2. Opowiadaj o swoim planie przyjaciołom, rodzinie i osobom (może być moja grupa wsparcia), które dodają Ci motywacji.
3. Pomyśl i wyobraź sobie pozytywne skutki realizacji celu.
4. Pomyśl i wyobraź sobie co się stanie gdy przez 10 lat nie wdrożysz swojego celu w życie.
5. Przyznawaj sobie drobne nagrody za realizację poszczególnych ETAPÓW (tych małych punkcików nie całego celu) planu.
Jak to ma wyglądać?
1 Mój zasadniczy cel to.................................................................................................
Teraz podziel ten cel na 5-6 kroków - mniejsze cele.
2. Małe kroki:
-
-
-
-
-
Zakładam, że twoim celem jest wyzdrowieć twoimi mały krokami może być- zmiana diety,poprawa samopoczucia, akceptacja swojego ciała, poprawa relacji z rodzicami, poprawa relacji z bliskimi, poprawa relacji z partnerem, lepsze samopoczucie, nauka optymizmu, stanie się pewną siebie osobą, usamodzielnienie się, docenienie siebie, czuć się dobrze w swoim życiu itp.

Każdy z małych kroków opisujemy według schematu:
- mój 1/2/3/4/5 cel to.................................................
- wierzę, że mogę go osiągnąć ponieważ...................
- żeby osiągnąć ten cel, zamierzam............................
- moją nagroda będzie................................................

Teraz wypisz korzyści jakie będziesz miała gdy osiągniesz swoje małe cele:
Korzyści:
-................................................................................
- ................................................................................
- ................................................................................

O moich planach opowiem
Wymień osoby, którym powiesz o swoich planach:
- ................................................................................
- ................................................................................
- ................................................................................

Myślisz, że to ćwiczenie bez sensu? Nic bardziej mylnego!
Jak chcesz coś osiągnąć jeżeli w to nie wierzysz?
Udowodnij sobie, że dasz rade!
Ja wierzę, w Ciebie. Dlaczego? Ja wymarzyłam sobie lepsze jutro i je ciężką pracą osiągnęłam. Ty też możesz <3 <3 <3
Miłego poniedziałku Kochana <3
P.S. Tak to ja na zdjęciu :P:P:P:P

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

BŁĘDY POZNAWCZE - ZNIEKSZTAŁCENIA MYŚLENIA

WSTYDZĘ SIĘ POPROSIĆ O POMOC – CZYLI ZOSIA SAMOSIA.