JAK POMÓC CÓRCE / SYNOWI / CHOREMU / CHOREJ / NA BULIMIĘ?





JAK POMÓC CÓRCE / SYNOWI / CHOREMU / CHOREJ / NA BULIMIĘ?

Jak mam pomóc córce / synowi / choremu na bulimię/ anoreksję/ kompulsywne objadanie się? Jak pomóc bulimikowi? Jak wyleczyć bulimię?

Są to częste pytania jakie słyszę od rodziców.


Przede wszystkim:
1.     Decyzja o podjęciu terapii musi wyjść od chorego. Nie zmusisz nikogo do wyleczenia choroby. Przymus nie spowoduje, że twoje dziecko podejmie walkę przez co (nawet jak zapiszesz przymusowo do szpitala ) może mieć nawroty choroby. Jasne, w przypadku skrajnej anoreksji szpital uratuje życie choremu (mam na myśli kroplówki).

Pamiętaj! Każdy nałogowiec musi samodzielnie dojść do momentu w którym stwierdzi, że nałóg mu szkodzi. Nie pomaga ani nie daje ulgi jak do tej pory myślał. Ten moment nie jest równoznaczny z uświadomieniem sobie nałogu (czyli faktu, że go mam). Zaburzenia odżywiania mają w sobie elementy nałogu.

2.       Daj choremu dużo miłości! Bez ironii i sarkazmu. Podejdź, przytul i powiedz tylko dwa słowa : Kocham Ciebie! Nie dodawaj do tego żadnych zbędnych epitetów. Nie rób też tego na siłę, bo zostanie odebrane to w zły sposób.

3.       Unikaj zwrotów typu:
  • Twój problem, Twoja sprawa.
  • Nikt nie powiedział, że życie jest sprawiedliwe.
  • Przestań się nad sobą użalać. Weź się w garść.
  • Zawsze masz bulimię?
  • Staraj się nie wymiotować.
  • To tylko twoja wina.
  • Myślę, że bulimia jest sposobem ukarania nas.
  • Nie masz już dość, ciągłe tylko " ja, ja, ja ".
  • Inni mieli gorzej niż Ty a nie mają bulimii.
Dlaczego? Czy używalibyście tych zwrotów do osoby, która ma zapalenie gardła albo oskrzeli? Brzmiało by to głupio?  Bulimia i anoreksja to też choroba (zgodnie z klasyfikacją).  
4.     
                    Co mówić?
  • Jestem dla Ciebie,
  • Nie jesteś w tym sam/ sama,
  • Jesteś dla mnie ważny/ ważna,
  • Będę przy tobie w tym trudnym czasie,
  • Postaram się pomóc lub poszukam pomocy u innych – przyjaciół, specjalistów,
  • Nie zwariowałeś/łaś, to choroba zmieniła Twój sposób patrzenia na świat,
  • Istnieją sprawdzone metody leczenia choroby  możesz ich spróbować,
  • Rozumiem, że to dla ciebie bardzo trudne i że cierpisz.
Może nie potrafię w pełni zrozumieć, co dokładnie czujesz, ale masz moje pełne wsparcie i zaangażowanie w zdobywanie wiedzy o twoim stanie zdrowia i skutecznych metodach leczenia. Każda choroba kiedyś mija, zajmuje to więcej lub mniej czasu, ale nigdy nie trwa wiecznie. Poradzimy sobie. Przykro mi, że jesteś w wielkim bólu. Nie mam zamiaru cię opuścić. Mam zamiar zadbać o siebie, więc nie musisz się martwić, że twój ból może mnie zranić.
           Pomagaj mądrze – nie by chory/ chora wpadła w ortoreksję ale przez jakiś czas nie kupuj tzw. Zapalników (głównie słodycze). W końcu jak alkoholik walczy o trzeźwość to w domu nie ma alkoholu prawda?

6.       Udajcie się razem na terapię. Zaburzenie odżywiania nie jest tylko problemem chorego. Problem ten wynika z relacji rodzinnych, które na ogół nie są prawidłowe.


Pamiętajmy proszę, że bulimia i anoreksja to choroba i nikt nie wybiera sobie takiego stanu zdrowia i ducha. To czas, w którym wsparcie bliskich osób jest kluczowe w powrocie do zdrowia.

Bulimię można wyleczyć!

CHCESZ WYJŚĆ Z CHOROBY ALE NIE WIESZ JAK?

OD NAS OTRZYMASZ PROFESJONALNY ED MENTORING ORAZ KONSULTACJE DIETETYCZNE.

NAPISZ DO NAS: efyra.diety@gmail.com

ZADZWOŃ:  +48 510 084 377
Z SUKCESAMI POMAGAMY WYJŚĆ Z BULIMII I ANOREKSJI.
 Prowadzimy również porady przez Internet (SKYPE). 


 WAŻNE: Porady i konsultacje prowadzi u nas osoba, która wyleczyła się z bulimii. Teraz pomaga innym chorym bazując na własnym doświadczeniu. Konsultacje dietetyczne w cenie.


NASZA STRONA WWW
FACEBOOK PROFIL O SZKOLENIACH
FACEBOOK PROFIL DIETY
https://plus.google.com/112694399374529460608
https://www.youtube.com/channel/UCLCp-pEBGbQCJQsMZPQeFKQ

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

BŁĘDY POZNAWCZE - ZNIEKSZTAŁCENIA MYŚLENIA

WSTYDZĘ SIĘ POPROSIĆ O POMOC – CZYLI ZOSIA SAMOSIA.

JAK ZAPLANOWAĆ SOBIE REALNE CELE?